Popular Posts

Pielęgnacja malucha: Jak dbać o małe uszka?

Zaczynamy czyścić kolejną część ciała naszego maleństwa. Dzisiaj uszko. Oczywiście zawsze jest sten strach, że zrobimy dziecku krzywdę. Czy uszkodzimy mu coś,
w przypadku uszu bębenki. U zdrowego dziecka uszy czyszczą się same. Woskowina uszna zasycha w drobne grudki, które przesuwają się na zewnątrz. Jeśli ten proces działa prawidłowo to wystarczy tylko odpowiednio dbać o uszko malucha.

Gazikiem bądź płatkiem kosmetycznym, zwilżonym przegotowaną wodą bądź roztworem soli fizjologicznej należy przemyć małżowinę uszną. Pamiętajmy aby wacik nie był zbyt mokry, żeby woda niedostała się do wnętrza ucha. 

Tym samym gazikiem bądź nowym, należy przemyć skórę za uszkiem. Tam zbiera się złuszczony naskórek, który wraz z resztkami kosmetyków stanowi idealną pożywkę dla bakterii. Przez to mogą powstawać podrażnienia i zaczerwienienia skóry.

Przy pomocy wacika zbierzmy drobne zanieczyszczenia z zakamarków małżowiny i usuńmy resztki zaschniętej wydzieliny. Osuszmy uszka maluszka.

CO STOSOWAĆ?
Do czyszczenia uszu możemy stosować rożnego rodzaju preparatów ale zwykła woda w zupełności wystarczy. 
Tak samo mamy dylemat czym czyścić, czyli waciki czy patyczki. Powyżej opisałam prawidłowy sposób czyszczenia uszu dziecka. Taki który jest polecany przez lekarzy czy położne. Ja jednak od urodzenia mojej córeczki używałam tych specjalnych patyczków dla niemowląt z ogranicznikiem. Takimi patyczkami nie zrobimy dziecku krzywdy, nie wsadzimy go zbyt głęboko do uszka. Są one specjalnie tak zrobione by nie zaszkodzić dziecku. Ja używałam tylko tego i nigdy nic nie zrobiłam Kirze.

CO DALEJ?
Gdy dziecko jest już duże. Nie jest to noworodek. Nie musimy jakoś szczególnie przesadzać ze stosowaniem kosmetyków do czyszczenia uszu typu sól fizjologiczna itp. Tak na dobrą sprawę wystarczy już, że będziemy czyściły dziecku uszka tak samo jak sobie. Lekko zwilżonym patyczkiem. Najważniejsze jest to aby nie zapominać dokładnie osuszyć małżowiny usznej po każdej kąpieli. Jeśli zapomnimy to może wystąpić ryzyko zapalenia ucha lub przewiani. Dlatego pamiętajmy. 


Przyjemnej pielęgnacji uszek waszego maleństwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Dreamy World , Blogger