Popular Posts

I kiedy w końcu te chrzciny??

W ostatnim czasie często spotykam się z tematem chrztu. Wiele mama chwali się prezentami swoich dzieci, opisuje całą ceremonie. 
A co z nami?

http://www.anna.zabrze.pl/uploads/images/fotki-sw-anna/chrzest_int.jpg
Osoby, które czytają mojego bloga regularnie wiedzą jaki mam stosunek do wiary. Jestem osobą niewierzącą i niepraktykującą. Szczerze powiedziawszy, że gdybym miała możliwość to wystąpiłabym z kościoła katolickiego, by nie przynależeć do żadnego kościoła, ani żadnej wiary. 
No dobra ale co z tym chrztem? 
Przecież wypada żeby dziecko było ochrzczone. 
Wypaść to może ząb, ale nie coś takiego. Poza tym taką decyzję podejmuje się nie pod wpływem innych osób " bo mi kazali" tylko po dogłębnym przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw. Tak więc moja córka niezostanie ochrzczona bo nie będę żyła w zakłamaniu i hipokryzji tylko dlatego że tak wypada. Kira w przyszłości sama zdecyduje o swojej wierze, póki co decyduję ja i nie będę robić czegoś wbrew sobie. Poza tym ceremonia chrztu jest dla dziecka wprowadzeniem w te życie w wierze, a nie dla rodziny by mogła się napić. To kolejny argument przeciw chrzcinom. Tak więc ustaliłam, że nie ochrzczę Kiry "bo ktoś mi kazał", "bo tak wypada" i inne "bo tak". Oczywiście to nie jest krytykowanie innych ludzi za ich decyzje, bo ja nikogo nie oceniam. Piszę to co ja czuję. 

Pozdrawiam,
Klaudia mama Kiry

2 komentarze:

  1. Hej! Kochana chciałabym Cie poinformować o spotkaniu Blogerek z okolicy ZG, które organizuję w Focusie 12 lipca o 11.30 :-) A z listów wiem, że mieszkasz w Raculi :-) Jakby nie było jet to okolica ZG :-) Także jakbyś miała ochotę poznać także inne Blogerki z okolicy, a będą m.in z Nowej Soli, ZG, Sulechowa i Czerwieńska, to serdecznie zapraszam. Szczegóły w moim poście: http://miska-grabowska.blogspot.com/2015/06/seebloggers-zielona-gora.html
    Zapraszam :*
    Pozdrawiam :*

    Miśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co do Twojego postu, to jestem ZA. Podzielam Twoje zdanie. To nie ktoś powinien decydować za Was czy wypada czy nie wypada ochrzcić dziecko. Spodobało mi się zdanie, że w przyszłości Twoja córeczka sama zdecyduje o swojej wierze. Tak trzymać :-) Jestem w 100% po Twojej stronie i trzymam kciuki za wszystkie Twoje podejmowane decyzje :-) Ja jestem wierząca, ale z praktykowaniem juz gorzej :D Także ja też bym musiała przemyśleć wszystkie za i przeciw, gdybym miała chrzcić dziecko (ale nie mam jeszcze dzieci^^).

      Usuń

Copyright © 2014 Dreamy World , Blogger